Rata-ajo ev3-g

From cod3v
This page contains changes which are not marked for translation.


Johdanto

Yksinkertaisimmillaan rata-ajo ajetaan luokassa tuolin ympäri. Määrää lähtöpaikka (lähtöviiva) esim. teipillä lattiaan ja kisatkaa, kuka kiertää nopeiten tuolin. Haasteellisempi versio on merkitä lattiaan esim. pesäpallokentän pesät ja kiertää ne oikein.


Robotti

Anturit

Käytetään ainoastaan kiertokulma-anturia

Teoriaa

Video

Esimerkkikoodi

Tehtäviä

  1. Lisää vauhtia.
  2. Äänimerkki jokaisen kierrokseen.
  3. Käytä silmukkarakennetta toistaaksesi joko yhden osion (jos kierrät symmetrisesti kuten tuolia) tai toistaaksesi monta kierrosta. Ketä saa robotin pysähtymään lähemmäksi lähtöpaikkaa kolmen kierroksen jälkeen?